-
Moim zdaniem w obiektu społecznym i medialnym mamy spore pomieszanie pojęć. Z jednej strony zarzuca się koalicji rządzącej, że wyrzuca ludzi na bruk z TVP i popełnia wiele tego typu zbrodni, z drugiej – że prawo powinno być równe i wszyscy, czy są politykami PISu czy nie, powinni zostać ukarani za popełnione przestępstwa. I myślę, że manifestacja 11.1 jest pełna tego typu nietrafionych haseł. Dlaczego nietrafionych? No bo czy w problemie wokół TVP chodzi o to, że wyrzuca się pracowników przy zmianie władzy? Przecież to jest naturalna niestety kolei rzeczy, taki świat stworzyli politycy i – nie ma w tym nic dziwnego, podobnie PiS czyścił szeregi TVP po przejęciu władzy. Czy Lis dalej miał pracować w TVP? Więc dlaczego tworzy się teraz z tego powodu zarzut? – problem przecież nie tkwi w tym, że PO wyrzuca pracowników TVP na bruk, ale że obsadził zarząd telewizji niezgodnie z prawem i – owszem, MÓGŁ to zrobić, ale wg innych, a nie tych, procedur. Z kolei – czy rzeczywiście zarzut, że wszyscy są równi wobec prawa to argument, że Wąsik i Kamiński powinni siedzieć w więzieniu? Przecież tak Komorowski, jak i Wałęsa, Kwaśniewski, Jaruzel – ułaskawili wielokrotnie więcej przestępców, niż Duda. Więc gdyby wszyscy mieli być równi wobec prawa, także Wąsik i Kamiński powinni zostać wypuszczeni z więzienia, jak każdy z wcześniej ułaskawionych, a tak nie jest. To, co widzę, słuchając np. sond ulicznych na Radiu Wnet, widzę jedno – zarzuty względem przeciwnej strony politycznej są najczęściej słabo przemyślane i – źle formułowane. I dotyczy to zarówno zwykłych ludzi, ale też dziennikarzy (lubiany przez Was Rachoń; )). Bo czy problem Wąsika i Kamińskiego polega na tym, że są więźniami politycznymi, czy na tym, że niezbywalne konstytucyjne kompetencje prezydenta są nierespektowane??? o merytoryce się prawie nie mówi….
31 Komentarzy-
Problem 1- wyrzuca się ludzi na bruk ale robią to ludzie którzy nie są do tego uprawnieni skoro nie są oficjalnymi władzami TVP , o tym bodajże Ty wczoraj publikowałeś nawet wyrok sądu że zajęcie mediów było bezprawne. Więc i wyrzucanie ludzi jest wbrew prawu. Przeciwko takim nielegalnym działaniom m.in jest protest
-
@joanna problemem jest nie samo wyrzucanie (choć mi się to nie podoba, ale PiS robił to samo, ja mam pretensje do wszystkich o to, przy czym nie jest to dzisiaj kluczowe), ale łamanie prawa i to tak bardzo rażące. Mam nadzieję, że poniosą konsekwencje wszyscy, którzy przyczynili sie do sytuacji w TVP – poważne konsekwencje karne. Oczywiście jeśli uniemożliwiono pracę zatrudnionym pracownikom, to też powinno być wzięte pod uwagę. Problemem jest łamanie prawa, a nie zwalnianie ludzi po zmianie władzy, bo takie rzeczy robią wszyscy. Czasem jest to uzasadnione (gdy zwalnia się funkcjonariuszy politycznych), czasem nie (gdy zwalnia się osoby techniczne albo dziennikarzy, którym nie da się nic zarzucić). Jeśli chodzi o samo zwalnianie dziennikarzy – moje idealne media to media pluralistyczne. TVP takimi nie były niestety i, że mi się to nie podoba, pisałem tutaj wiele razy… dla mnie tvp to pierwsza porażka pisu w okresie ich poprzedniej władzy. Ale jeśli oni to robili, dali mandat, by to samo dzisiaj robiła strona przeciwne (byle w ramach prawa).
-
@joanna Dokładnie. TVP to nie była idealna stacja, idealne media i powiedział to nawet jeden człowiek w czasie wywiadu wczorajszego w Republice. Godne pogardy jest bezprawne przejecie stacji, brutalne wtargnięcie, wyłączenie sygnału i zwalnianie ludzi bez wypowiedzenia, zatrudnianie nowych bez ważnej umowy i robienie anarchii już na starcie. Mnie sam fakt ewentualnego przejęcia mediów publicznych i obstawienie swoimi jakoś bardzo nie oburza – takie standardy mamy od zawsze.
-
-
Problem 2 – czy wszyscy równi wobec prawa – czyli mówisz o tym co teraz głoszą ci którzy popierają obecny nierząd ? – dla mnie hasło ok, tyle że po pierwsze Wąsik i Kamiński to nie są zwykli przestępcy , trochę przekroczyli swoje uprawnienia i to tyle. Po drugie – zgodnie z prawem zostali ułaskawieni przez Prezydenta więc dlaczego ktoś jeszcze chce tym słowem 'prawo’ szarżować aby tylko wsadzić ich jednak do więzienia? No nie można użyć tego samego prawa raz w lewo a raz w prawo w tej samej sytuacji tzn prawne jest ułaskawienie i już -Do widzenia, nie ma nad czym dyskutować (Ps ponoć PAD wszczyna znowu jakąś procedurę ułaskawiająca teraz )
-
@joanna tak, dokładnie, to że platformersi bronią równości wobec prawa to jest śmieszne. Wg mnie politycy czy urzędnicy powinni być karani. Oczywiście jasne jest dla mnie, że akurat na Wąsika i Kamińskiego przeciwnicy sie uwzięli, bo widać szczególnie ich dotnknęła ich działalość antykorypcyjna. Ale co do zasady – powinno się ścigać za przestępstwa – szczególnie urzędników i polityków. Już sam fakt, że uwzięli się na tych, a innym dali spokój, już świadczy o nierówności. Świadczy też to, że ci zostali ułaskawieni, a tylko im nie dają tego prawa uskutecznić. Więc raczzej trzeba tu mówić o nierówności niż równości. Problemem jest nie nierówność prawa ale nierespektowanie decyzji prezydenta.
-
-
Problem 3 – czy są więźniami politycznymi ? Dla mnie trochę tak bo dlaczego akurat teraz nad nimi Tusk chce wykonywać jakieś wieziennicze wyroki ? Wziął się w pierwszej kolejności za ludzi z CBA którzy przestępców łapali ? Obi ewidentnie dążą do wsadzenia ich do kicia żeby zrobić pokaż siły i dojechać pisowców. Czytałam o tym jaka była akcja z autobusem gdy PAD wyjeżdżał z palacu prezydenckiego i jakiś autobus mu zatatanowal drogę a ponoć w tym autobusie był jakiś zaciekły działacz PO … oczywiście się chcą z tego wyłgac ale historia już pokazała że są do tego zdolni. A i jeszcze jedna rzecz- ten proces skazujący obu posłów to sędziowie są upolitycznieni bo związani z PO , a po drugie ktoś udowadniał ze sędziowie nie przeczytali akt bo nawet nie wiedzieli co tam w środku jest, a wydali taki a nie inny wyrok bo taki dostali rozkaz . To jest skandal !
-
@joanna ale jednak zostali skazani za czyny, za które przewiduje się karę w naszym systemie? Więc są więźniami za swoje wykroczenia. Pytanie, czy aż tak surowa powinna być kara, i czy w ogóle powinna być WYKONYWANA – wg mnie nie powinna być wykonywana. A szczegółów tej sprawy nie znam, nie wiem, czy kara jest zbyt surowa. Nikt nie kwestionuje, że nie było podstaw, by ich sądzić. Więc wg mnie to nie są klasycznymi więźniami politycznymi. Jak sobie wyobrażam więźnia politycznego – załóżmy, że na ulicy policja na decyzję polityczną obecnej władzy złapała Jakiego albo Macierewicza i pod wydumanymi zarzutami trzyma za kratami bez wyroku. Tak czy inaczej w obecnej sytuacji używanie tego sformułowania jest dla mnie co najmniej dyskusyjne. Bo jeśli będziemy nadużywać tak poważnych określeń, to jak nazwiemy prawdziwych więźniów politycznych, np. na Białorusi czy w Rosji, np. konkurentów władzy, których uwięziono, by nie wzięli udział w wyborach? Hiperwięźniami politycznymi?
-
@chicku Nie mogę znaleźć ale chyba PAD podawał definicję i było tam wspomniane o wyroku niestosownym do przewinienia wydanym z powodów przekonań politycznych. To nie musza być ludzie całkiem niewinni w znaczeniu prawnym. Być może ich wykroczenia mogłyby zakończyć się grzywną, pouczeniem, zawieszeniem w pełnieniu czynności. Za mało tutaj wiemy o sprawie ale to co dzieje się teraz ma charakter polityczny.
-
@mammusia-aleksandra-alka może byłoby warto wymyślić jkieś pośrednie określenie, masz jakiś pomysł? : ) wtedy mozna by określić w ten sposób takie sytuacje jak ta, czy te wyroki, które padały, jak 50 tys. grzywny za wpis na twitterze https://www.salon24.pl/newsroom/837061,pol-miliona-zlotych-za-wpis-na-twitterze-dorota-wellman-wygrala-proces-z-pisarzem-jackiem-piekara
-
@chicku POLBING – polityczny mobbing 🙂
-
-
-
@chicku 1/ A ja ich uważam za więźniów politycznych, bo to politycy i współpracujący z nimi sędziowie, bez poszanowania prezydenckiego aktu łaski skazali ich i uwięzili przede wszystkim dlatego, że byli czynnymi politykami PiSu (posłami klubu PiS). Gdyby byli bezpartyjni jestem przekonany, że akt łaski prezydenta Dudy byłby respektowany.
2/ A co do kary, to zdecydowanie za surowa. Bez tych 'nielegalnych’ środków, którymi się posłużyli walka z korupcją (łapówkarstwem) była niemożliwa.
-
-
-
@chicku Wiesz co no czytam tez na stronie Amnesty International, ze apelują żeby nie nadużywać tego słowa – bo więzien poliyczny to ktoś kto idzie siedzieć do więzienia za 'niewinność’ , czyli np za cos co zrobil przeciw wladzy ale nie bylo na to paragrafu w kodeksie . OK. Tyle że sami napisali też że nie ma na to jednej określonej definicji kto jest więżniem politycznym. Teraz , zakladajac ze W+K popelnili czyn na ktory w Polsce jest paragraf – zakladajac ze pierwszy wyrok w ich sprawie byl rzetelny, konstytucyjny i prawnie umocoway – to nawet jezeli zostali skazani na wiezienie w pierwszym procesie, to pozniej mocą jakie rowniez daje polskie PRAWO, prezydent ich ulaskawil wedle zasady orzekania na ich korzysc ( mysle ze nie zrbil by tego gdyby obaj panowie byli po prostu groznymi przestepcami) . dlatego po ulaskawieniu przez prezydenta oni sa jakby ’ oczyszczeni’, to tak jakby im skasowac zarzuty ( rozumiem to tak ze jest proces, sklad sedziowski orzeka, ale jest niewielka przewga glosow, i ostatecznie moze prezydent zdecydowac o ulaskawieniu albo nie) . jezeli PAD ulaskawil to oni juz nie powinni byli byc sądzeni po raz drugi- no bo jakim prawem? skoro wlasnie wedlug prawa Glowa Panstwa ich uniewinnila. czyli zresetowala ich przewinienia. no i teraz przychdzi nowa wladz i sie za nich biora – ale oni juz nie maja n koncie tego przewinienia bo ono zostalo rozstrzygniete na ich korzysc, czyli skonczyli z czysta karta. wiec jezeli teraz chce sie na nich wykonywac wyrok za cos co im zostalo 'darowane’ to tak jakby szli siedziec za niewinnosc. tutaj drugie posiedzenie sadu nie powinno miec miejsca nawet. dlatego wlasnie mozna powiedziec ze poszli siedziec za przekonania polityczne a nie za wine ( bo wina im zostala zmazana) . Nie jestem karnista/pawnikiem ale tak mi mowi moja logika. Poza tym wlasnie nie rozumiem w czym uwlacza wiezniom politycznym na bialorusi to ze w Polsce bedziemy nazywac wiezniami politycznymi swoich politykow ? i ten siedzi posadzony przez wladze i tamten posadzony przez wladze, a to ze jeden jest traktowany okrutnej niz drugi to wcale nie jest wytyczna tego czy ktos sobie zasluzyl na nazwe 'wieznia politycznego’, tym bardziej ze nie ma ustalonego pojecia kto tym wiezniem jest / dlatego wszyscy ci co zostali pozbawieni wolnosci nieuczciwie niezgodnie z prawem ( a rozumiem ze prawo jest jednak po stronie K +W bo prawomocnie sa ulaskawieni) , moga sie tak nazywac
-
@joanna prawie się zgadzam z Tobą, oprócz tego fragmentu, gdzie piszesz, że oni nie mają winy, a więc są osądzeni bez winy. Formalnie tak to wygląda, ale to nie jest taka sama sytuacja, jak gdyby nie było prawa, wg którego trafiają do więzienia. Jest raczej tak, że obóz władzy nie uznaje tego ułaskawienia prezydenckiego. Więc tutaj jest spór prawny, czy ułaskawienie jest w ich przypadku skutecznie, czy nie. Oni uważają, że nie jest i oni dalej zasługują na więzienie. A prezydent mógłby ich drugi raz ułaskawić, ale nie chce tego robić (tutaj są dwa powody – oficjalny i nieoficjalny – oficjalny, że to uwłacza godności prezydenta – robić drugi raz, co raz już zostało zrobione skutecznie, a nieoficjalny taki, to zapewne ten, o którym pisał na FB @radek – tym sposobem chce doprowadzić do powtórnych wyborów, bo nie ma pełnego składu sejmu, a więc nie można uznać budżetu). Tak więc teoretycznie władze zakładają, że uniewinnienie było nieważne, jest to raczej spór prawny niż skazywanie bez prawa. Jeszcze raz – problemem jest nieuznawanie decyzji PAD-a o ułaskawieniu, a więc rokosz. A skoro nie uznają ułaskawienia, to z ich punktu widzenia (nawet jeśli w niego nie wierzą), istnieją podstawy prawne, by oni odbyli odsiadkę.
– – –
Oczywiście to wszystko może być działanie z pobudek politycznych i na pewno jest oczywiście, ale to jeszcze nie powód, by kogoś określić więźniem politycznym, bo często motywem działań polityków jest włąśnie polityka, dlatego np. ściga się jednych zwiększym zaangażowaniem, innych – z włąsnej ekipy – niekoniecznie, co nie znaczy jeszcze, że ci ścigani – jeśli zostają skazani na więzienie – są więźniami politycznymi, skoro są podstawy prawne, by tam trafili.
– – –
Jeszcze sprawa tego, czy powinniśmy używać określenia „więzień polityczny” w sprawach znacznie mniej uzasadnionych – nie, bo (prócz tego, że imho nie spełanimy definicji) następuje dewaluacja tego słowa. Co zrobimy, jak będziemy chcieli naprawdę nazwać rzeczy po imieniu? – – – np. jak nazwiemy ludzi, których Putin pakuje na 10 lat więzienia za to, że wzięli udział w manifestacji przeciw wojnie – to jest autentyk. Wiec może to groźne sformułowanie zostawmy do adekwatnych sytuacji, to plaga naszych czasów – dewaluacja słów. Zbrodnia, wojna, skandal krzyczą nagłówki w totalnie błahych sprawach. A potem jak mamy do czynienia z prawdziwą zbrodnią, to na nikim już te słowa nie zrobią wrażenia.
-
-
@chicku A ja mam to z 2012 roku, tą sytuacje opisuje punkt c.
Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy poparło definicję „więźnia politycznego”. Rezolucja w tej sprawie została przyjęta 3 października 2012 podczas sesji plenarnej PACE.
Za przyjęciem rezolucji głosowało 104 posłów, a 64 było przeciwnych.Zgodnie z rezolucją przyjętą 3 października 2012:
„Za „więźnia politycznego” należy uznać osobę pozbawioną wolności:
a) jeśli pozbawienie wolności nastąpiło z naruszeniem gwarancji wynikających z Europejskiej Konwencji Praw Człowieka, w szczególności swobody myśli, sumienia bądź religii, wolności słowa i informacji, wolności zgromadzeń czy zrzeszania się;
b) jeśli pozbawienie wolności nastąpiło z powodów czysto politycznych bez związku z przestępstwem;
c) jeśli ze względów politycznych okres pozbawienia wolności lub warunki osadzenia są wyraźnie nieproporcjonalne w stosunku do przestępstwa, za którego popełnienie dana osoba jest oskarżana lub podejrzana;
d) jeśli ze względów politycznych dana osoba jest pozbawiona wolności w sposób dyskryminacyjny;
e) jeśli pozbawienie wolności nastąpiło w wyniku postępowania przeprowadzonego z pogwałceniem zasady sprawiedliwości, co mogło wynikać z politycznych motywacji władz.”
-
@mammusia-aleksandra-alka moim zdaniem punkt E
-
-
@chicku Zgodnie z rezolucją Rady Europy przyjętą 3 X 2012 r. za w i ę ź n i a „ p o l i t y c z n e g o” należy uznać osobę pozbawioną wolności:
a) jeśli pozbawienie wolności nastąpiło z naruszeniem gwarancji wynikających z Europejskiej Konwencji Praw Człowieka, w szczególności swobody myśli, sumienia bądź religii, wolności słowa i informacji, wolności zgromadzeń czy zrzeszania się;
b) jeśli pozbawienie wolności nastąpiło z powodów czysto politycznych bez związku z przestępstwem;
c) jeśli ze względów politycznych okres pozbawienia wolności lub warunki osadzenia są wyraźnie nieproporcjonalne w stosunku do przestępstwa, za którego popełnienie dana osoba jest oskarżana lub podejrzana;
d) jeśli ze względów politycznych dana osoba jest pozbawiona wolności w sposób dyskryminacyjny;
e) jeśli pozbawienie wolności nastąpiło w wyniku postępowania przeprowadzonego z pogwałceniem zasady sprawiedliwości, co mogło wynikać z politycznych motywacji władz.Punkty c) i e) dotyczą posłów Kamińskiego i Wąsika.
-
-
-
Trochę słuchałam u mamy i na przykład wystąpienie Czarnka mi się podobało. Sami ludzie to różnie, widać emocje, nieobycie z kamerą. Każdy ma jakiś tam swój powód, żeby protestować i na pewno nieliczni są na tyle naiwni, że uwierzyli, że TVP po wieczne czasy będzie PiS 😉 Główny powód to łamanie prawa i nieprzestrzeganie konstytucji przez obecną władzę. Tak jak Czarnek powiedział, można przejmować, reformować, zmieniać pracowników, ministrów ale wszystko musi być zgodne z prawem a tu nie było. Co do aresztowanych posłów to są na swój sposób więźniami politycznymi bo mimo abolicji zostali aresztowani i skazani karą nieadekwatną do czynu. Narazili się tamtej władzy i mafijnym układom. Teraz są aresztowani w ramach zemsty politycznej a przy okazji deptana jest powaga urzędu prezydenta. Ten protest jest naturalnym, szczerym zrywem a nie przygotowaną profesjonalną kampanią. Na pewno będą kwiatki, na pewno opozycja będzie miała bekę z niektórych zwłaszcza prostych ludzi. Dziennikarze też mają różne zdanie. Ci co Tuska popierają wcale nie mają lepszej merytoryki 😉
-
@mammusia-aleksandra-alka przyznam, że akurat obecność PIS na tej manifestacji mnie zniechęca. Oczywiście wolałbym, by teraz oni byli u władzy, ale też wolałbym, żeby uznali swoje błędy – bardzo poważne – a tego nie ma. Dalej używają tej samej retoryki, podkręcają polaryzację itp. A przeciw temu też protestuję. Zawiodłem sie na nich, choć wiem, ze nie ma teraz lepszych, ale to tylko świadczy o marnym poziomie naszych politycznej rzeczywistości… Czarnek wprowadził też wiele zmian atakujących rodziców uczących samych dzieci w domu (ed), co było bardzo niemądre, dlatego jakiegoś wielkiego uznania dla tego polityka nie mam. Tym bardziej, że głównie te kwestie jego działań mnie interesowały. Treść przemówienia, które przytaczasz, mimo wszystko podoba mi się. Ale nie podoba, że ten wiec stał się manifestacją pisowską, może lepiej by nie było tam polityków, a jeśli już to w cywilu, bez przemówień, chyba że spontanicznych, bez estrady
-
@chicku wiesz co jak się ta cała zadyma zaczynała dziać to ludzie byli oburzeni, nie rozumieli jakim prawem dochodzi do takiego wywrotu, czekali na jakąś pomóc, wypowiedź od kogoś mądrego, od mądrych odważnych polityków z jajami którzy stawią opór tej niesprawiedliwości jaka się działa. I właśnie politycy pisu przeprowadzali interwencję poselskie w siedzibach telewizji, domagali się rzetelnych informacji od nachodzców. Akurat bardzo doceniam że się tak udzielali fizycznie i w mediach. Zwykłym ludziom już puszczają nerwy na to wszystko co się dzieje , wystarczy posłuchać ssluchaczy Marka Jakubiaka, my tam wszyscy jesteśmy ( ja tez).dlatego że chcemy żeby nam ktoś mocny , z autorytetem, powiedział co my szaraki możemy zrobić, jak działać jak stawiać opór. Dlatego.Marek Jakubiak ma tylu słuchaczy. I ten marsz to był pewnie zryw który wyszedł że środowisk pisowskich ale nie wątpię że i z konfy się przyłączyli a może i z innych ugrupowań… dlaczego polityków miało by nie być na tym marszu ? Gdyby ich nie było.to ludzie poczuliby się olani, zostawieni samym sobie i rozgoryczeni. My potrzebujemy silnych mądrych przywódców, z le zdolnościami organizatorskimi.
-
no jasne, ich interwencja w TVP była jakimś wołaniem o prawo, próbowali wykorzystać swoje uprawnienia, ale akurat PIS był tam u siebie, atakowali ich przyczółek, w którym na ścianie – co by nie mówić – wisiał portret Lecha Kaczyńskiego. Ja byłem oburzony formą przejęcia TVP, uważam to za bezprawie, ale – sam nie identyfikuję się z tym medium, uważam, że PIS zrobił bardzo źle, że stworzył z tej telewizji tubę propagandową, nie obejrzałem w całości chyba żadnych Wiadomości, na początku próbowałem zacząć, ale nie byłem w stanie. Wiązałem z TVP wielkie nadzieje, za Platformy (przed 2015) obserwowałem z wielką radością zakładanie TV Republika, oglądałem wtedy na yt i miałem nadzieję, że tamta Republika, w której się nie przekrzykiwano, gdzie pojawiały się różne poglądy, nikt nikogo nie uciszał, nie wyrzucał, gdzie próbowano zapraszać przedstawicieli władz, będzie jakimś wzorem dla nowej TVP, która – w odróżnieniu od tej ówczesnej platformerskiej – stanie się solidnym profesjonalnym medium na miarę stacji zachodnich. Że PIS, któremu ufałem, weźmie tę instytucję z rąk prymitywnych platformersów, którzy na debaty zapraszali 4 swoich i 1 pisowca do bicia, i zrobić z tego profesjonalną ciekawą telewizję. Jak bardzo się zawiodłem.. To, co się wydarzyło, było tak przykre, że nic tylko się załamać. Żenada. Dziennikarz, który poprawia gościa na antenie, by mówił „koalicja 13 grudnia” – to nawet nie stało obok obiektywizmu, to jest tak bardzo nieprofesjonalne… Wspomniałem wcześniej – to była pierwsza porażka PiSu – to, co zrobili z TVP po przejęciu władzy. Dlatego nie jest mi szkoda tej telewizji. Tego, że ją przejęła Platforma. Ale jestem wstrząśnięty tym, że to się odbyło bezprawnie!! TYLKO tym. Nie tym,że „nasi” stracili telewizję, ale tym, że odbyło się coś absolutnie bezprawnego. Że nasze państwo straciło powagę. I choć PIS naginał prawo często (co też budzi mój bunt), to chyba nikt nie zrobił takiej akcji, jak zrobiła Platforma. Tak czy inaczej – nie szedłbym pod TVP bronić jej przed Platformą. Ale szedłbym w manifestacji przeciw przegięciom, które teraz są udziałem Platformy. Jestem załamany formą władzy, jaką prezentował PIS, szczególnie pod koniec – tą butą i arogancją (co zresztą spowodowało, że stali się niekoalicyjni). Nie tego się po nich spodziewałem. To, co wyprawiali w 2 kadencji, to było żenujące i to jest coś, co nie pozwala mi się identyfikować z PISem, jako „moją” formacją. W 2015 bardzo im ufałem. Teraz już nie. Mimo wszystko na razie nie ma u wladzy nikogo lepszego. PJJ niestety nie dostali się do parlamentu. Może dobrym rozwiązaniem jest, by weszli na listy PIsu. Co będzie – zobaczymy. Ale tak wygląda mój punkt widzenia. Jestem zawiedziony tym, co wyprawiał PiS. Popełnili masę błędów. Nawet CPK – sam w sobie fajny projekt – ale jednak Bartosiak, który był tam przez chwilę dyrektorem – odszedł zniesmaczony narzekając na polityczny beton.
-
@chicku Ja na PiS nawet nie głosowałam między innymi z podobnych powodów co ty ale teraz jestem po ich stronie bo nie mogę spokojnie patrzeć na to co wyprawia obecny rząd. Problem w tym, że są ludzie, którzy taki PiS lubią i jak PiS się zmieni to oni będą rozczarowani. Nigdy się wszystkim nie dogodzi. Błąd PiS to bałagan w podatkach, to bałagan w pandemii. Nie wiem czy można nazwać błędem styl i charakter danej partii? Zauważyłam, że najwięcej tej retoryki używa Kaczyński. Przyjdzie moment, że odejdzie i wtedy PiS się pewnie zmieni. Pytanie tylko czy znajdą równie silnego i zaangażowanego lidera?
-
@chicku bo dobra , ale w tym się zgadzamy, ja też nie bronie tvp jako wiecznego bastionu mediów prawicowych bo było wiadomo że wladza się zmieni i telewizja będzie ich itd. To jest jasne że oboje nie popieramy sposobu przejęcia TV I to najbardziej ludzi oburza. Tylko napisałeś że nie rozumiesz obecności pisu na manigmfestacji wczoraj a ja właśnie powiedziała że jak najbardziej dobrze ze byli, tym bardziej że chyba żadnych innych przedstawicieli z innych partii nie było. Czemu nie przyszedł nikt z Konfy ani z PJJ ? Ani nawet od Holowni ? Bo po PO i Lewicy można się spodziewać chamskich zachowan i hejtowania wszystkiego jak leci ale od tamtych partii jeszcze gdzieniegdzie spodziewałabym się słyszeć głosy rozsądnych ludzi. Pytanie : pasuje im taka sytuacja ? Czy wolą nie bronić kopanego żeby przypadkiem agresja nie obróciła się przeciwko nim ?
-
@joanna no oczywiście był Pan Marek kochany ale ja go liczę jak z pisu trochę bo startował z pisem
-
@joanna swoją drogą ciekawe dlaczego Szanowny marszalek nie wyszedl do ludzi, skoro sam uważa się niemal tak dobry jak chleb i dla wszystkich Polaków… może wczorajszą część społeczeństwa uważa po prostu za jakiś plebs i szczenięta które nie mogą otrzymywać pańskiego chleba 🙂
-
-
-
-
@chicku PiS zorganizował ten marsz i mieli prawo na nim być. Mimo wszystko zdobyli 7 milionów głosów. Ja też nie jestem w tej retoryce zakochana ale wielu ludziom to pasuje. Owszem mogli zaprosić kogoś z Konfederacji czy PJJ – nie wiemy czy nie zapraszali. Na marszu miliona serc też był Tusk i Trzaskowski bo tego ludzie tam oczekiwali. Polaryzacja jest ogromna to fakt, ciężko teraz będzie z tego wyjść. Gdyby nowy rząd zachował rozsądek, zmiany wprowadzał zgodnie z prawem i konstytucją to takiego zrywu ludzi by nie było i być może po jakimś czasie emocje by się wyciszyły. Tak jak ja gdzieś napisałam liczyłam po cichu na to, że powiem „ten nowy rząd nie jest taki zły jak się spodziewałam” tymczasem mówię: „ten rząd jest gorszy niż myślałam” I czy to jest wina PiS?
-
@mammusia-aleksandra-alka tak w większości zgadzam się z Twoja wypowiedzią, oprócz ostatniego zdania – bo ja po tym nowym.rządzie spodziewałam się wszystkiego najgorszego, już przed wyborami się zapowiadało że będą chcieli chachmęcić brutalnie na swoją korzyść i podczas bojkotu referendum.i tego głosowania w Jagodnie to wyszło. … co do Pisu to ja wiem ze może to nie jest partia idealna – ale nie ma nigdzie idealnej partii tak jak chyba nie istnieje jakiś idealny ustrój polityczny ( jeszcze nie istnieje bo ponoć z Polski ma wyjść jakiś idealny pomysł który rozleje się na cały świat) , ale dla mnie PIS jako jedyna partia zdołał przebić ten beton informacyjny lewicowo post komunistyczny w mediach. Poniósł wiele cierpienia przy okazji, ja się zastanawiam nieraz jak Kaczynski (jeden I i śp drugi) znosili te najokropniejsze pomyje wylewane przez zaciekłych esbeckich wyznawców. Naprawdę mi ich szkoda. Bolączka w Pisie jest to że brak im mocnych liderów, polegają na Kaczyńskim i trochę przyspali w kampanii wyborczej ( no chyba że to Kaczynski nie pozwala im rozwinąć skrzydeł,) , nieraz też pan Marek mówi o politycznym betonie kiedy coś się pisowi sugerowało żeby zrobić inaczej… Natomiast ja nie widzę innej partii ktora obecnie miałaby patriotyczne poglądy, zbliżone do moich, a która miałaby tyle jaja i odwagi żeby całymi latami znosić takie pomyje i przebić się przez hejty nie tylko Tuska ale i cała politykę zagraniczna. Myślałam że Konfa to partia z jajami , ale teraz na nich patrze jak na tchórzy. PJJ – ok robia nawiązania do chrześcijaństwa ale co dalej. Też nie mają silnych liderów. A gdyby przyszło im rządzić i stawiać czoła czarnym protestom to jak by się zachowali ? Znieśliby całkowicie aborcję? W sensie jak bardzo katoliccy okazałoby się przy podejmowaniu najważniejszych decyzjii o znaczeniu państwowym wiedząc że mają za sobą nieprzychylną wściekła część społeczeństwa. Dlatego póki co najbardziej kibicuje pisowi ale zobaczę jak się będzie sytuacja rozwijala
-
@joanna my tutaj częsciowo głosowaliśmy właśnie na PJJ – niestety nie dostali się, ale to też z tej przyczyny, że TVP ich banowała. Tym sobie PIS zaszkodził, bo gdyby przekroczyli próg wyborczy, być może dziś PiS byłby przy władzy. Na PiS głosowałem w 2015 i 2019, oczywiście na Dudę za każdym razem. Szczególnie pierwsza kadencja PiSu była bardzo dobra. Duda też był aktywny w dyplomacji zagranicznej – Chiny, spotkanie premierów Europy Środkowej, spotkania z Trumpem.
Mógłbym wymienić błędy, które popełnili, ale dla mnie głównym, choć niejedynym, był okres covida, szczególnie ograniczenia społeczne. Polacy są narodem kochającym wolność, a wiele z tych ograniczeń nie miało absolutnie sensu (zwłaszcza od wakacji 2020, gdy było wiadomo, że nie ma dużego zagrożenia). Rada medyczna przy premierze – skrajna kompromitacja. Politycy, którzy nie umieli podjąć sami decyzji, tylko zrzucali odpowiedzialność na tę radę przypadkowych dziadków, którzy wieszczyli miliony trupów. Bardzo się wtedy zawiodłem. A obiektywne straty, jakie polityka PIS wtedy przyniosła, to 200 tys. nadmiarowych zgonów (brak dostępu do opieki zdrowotnej, stres) oraz strata ok. 250mld z budzetu na łatanie programami osłonowymi skutki pomysłów, które wcześniej sami wprowadzali (zamykanie cmentarzy, zakaz prowadzenia wielu biznesów – samobójstwa w branży restauratorów, tego nie powinniśmy im zapomnieć).
Odnośnie działań dyplomatycznych – zagranica – znacznie lepiej, niż Platforma (ci nic nie robili), ale też nie było szału. Generalnie nie mamy kadr dyplomatycznych – z paroma wyjątkami (Magierowski). Bartosiak opowiadał, że był członkiem delegacji polskich władz na rozmowy z Chińczykami – mówi z zażenowaniem, że Chińczycy byli perfekcyjnie przygotowani, robili z nami, co chcieli, nawet historię Polski znali lepiej od nas – tak się prowadzi dyplomację).
Z wielkich błędów to była nasza polityka względem UE. Np. podpisanie przez Morawieckiego zgody na powiązanie środków i „praworządności”. Zrobił to w zamian za wizję otrzymania KPO – którego przyjęcie w części pożyczkowej też było błędem!
No i ostatnia rzecz – buta i cynizm. Ten butny ton pisowskich polityków – nieznośny. Tak jak Glińskiego lubiłem przed 2015, to potem nie mogłem go słuchać – woda sodowa mu uderzyła do głowy. Morawiecki – który ewidentnie ściemniał ludziom w żywe oczy, dlaczego Szydło nie mogła zostać? – jej zwolnienie ze stanowiska było totalnie niezrozumiałe. Pokazywało, że wokół Kaczyńskiego nie ma miejsca dla samodzielnych polityków. I nawet najpopularniejszy może stracić stanowisko decyzją naczelnika.
Czy PJJ by sobie poradziło z marszami i dyplomacją? na pewno nie rządziliby sami. Na ten moment na scenie politycznej jest kilka – może nie idealnych, ale sensownych ugrupowań – PiS (mimo wszystko), małe satelity PIsu (Kukiz, pan Marek:), Ziobro), Konfederacja, PJJ. Mogliby sprawnie rządzić i – można by czekać na nowe kadry. W celu wykształcenia nowych prawdziwych liderów PIS planował odtworzyć Akademię Zamojską, to był wielki plan, taki polski MIT, ale z tego, co wiem, na razie nic z tego nie wyszło (uczelnia funkcjonuje, ale nie jest kuźnią kadr politycznych).
-
-
-
-
Ostatnie posty

Gotycki fresk w Pelplinie
- 24 września, 2024

Jaka Polska?
- 26 sierpnia, 2024

Autostopowicz
- 7 maja, 2024

Początek Wszechświata – a jednak się rozszerza
- 7 maja, 2024

Oficer Armii Krajowej mówi po latach o UPA
- 29 kwietnia, 2024

Od jakiej chwili jest człowiek?
- 29 kwietnia, 2024

Polskie stroje na igrzyska Paryż 2024
- 22 kwietnia, 2024

Jak odczarować krucjaty?
- 15 kwietnia, 2024

Odkryto 1000-letnią monetę z napisem POZNAŃ
- 9 kwietnia, 2024

Strzępy filozoficzne
- 2 kwietnia, 2024

Ziębice – tajemnice dolnośląskiego miasteczka
- 28 marca, 2024

Wałbrzych
- 7 marca, 2024

Dlaczego Polacy nie cierpią Niemców
- 11 stycznia, 2024

Państwo działa bez litości
- 6 czerwca, 2023

Kto wystrzelił pocisk nad Bydgoszczą?
- 28 kwietnia, 2023

Malarskie krajobrazy sztucznej inteligencji – oko odpoczywa!
- 13 kwietnia, 2023

Federacja polsko-ukraińska
- 8 kwietnia, 2023

Postacie w interpretacji s.i.
- 14 marca, 2023

Samarytanka
- 12 marca, 2023

Grafiki generowane przez AI – moje pierwsze wrażenia
- 13 lutego, 2023

Czy PiS zamknie polskie kopalnie?
- 28 stycznia, 2023

Sztuka filmowa w okowach poprawności politycznej
- 10 stycznia, 2023

Pismo Święte: sola scriptura a komentarze
- 7 listopada, 2022

Kto wysadził Nord Stream?
- 8 października, 2022


Pozytywizm
- 20 września, 2022

Mit
- 12 września, 2022

Flasza Kleista – początki elektryczności
- 7 września, 2022

Gibeonici i zajęcie Kanaanu
- 6 września, 2022

Kto wezwie imienia Pana będzie zbawiony
- 21 czerwca, 2022

Polskie interesy w wojnie na Ukrainie
- 9 czerwca, 2022

30 fotografii Dorothei Lange, cz. 2
- 5 maja, 2022

30 fotografii Dorothei Lange
- 29 kwietnia, 2022

Bóg w naukowym podejściu do życia
- 19 kwietnia, 2022

czy papież może potępić czyny Rosjan?
- 18 kwietnia, 2022

Tohu Wabohu – bezład i pustkowie
- 13 kwietnia, 2022

Psie Pole 1109
- 12 kwietnia, 2022

Wytwórnia papieru Heinricha von Korna
- 6 kwietnia, 2022

Różnorodność cywilizacji
- 10 lutego, 2022
Media
Zdjęcia dodane do postów
Wideoklipy dodane do postów





Cziku nie podważaj mi tu Rachonia !!!😎🍒🤭